söndagen den 18:e mars 2012

Gammalt täcke....

Hej på Er denna Söndagskväll! Då var den helgen snart slut. Väldans vad helgerna går fort. Vår helg har varit trivsam. Hållit på i huset med målning osv. Tänk när man börjar se en ände på allt så är det huuuur mycket som helst med småpiller som tar såååå mycket tid! Oj oj.... Har även varit ute en del idag, det blev ju riktigt vackert väder!
Jag har ju fått tag i ett så ljuvligt gammalt täcke. Röd/rosa med lite blanka mönster i!
Jag är så glad för det!!!!!
Helt felfritt!
Papplådor med lock har jag en väldig massa!Bara vika ihop och ha bra-ha-saker i! Jag klädde några med tapet som blev kvar efter vi tapetserat, lite spets runt locket. Vips, klart i ny skepnad!!!! Ha nu en bra start på nya veckan!
Kram Agnetha

26 kommentarer:

Anette sa...

Halloj Agnetha
Mysigt täcke ,påminner om dom mormor o morfar hade med såna fina lakan du vet med spets och allt:)
Åhh dina lådor vart underbart fina.
Ha en fin kväll.
Kramen Anette

Frida sa...

Vilket vackert gammalt täcke och lådorna blev ju jättefina. Smart ide att klä in dem med överbliven tapet, så kommer den ju till användning. Vilken tur ni har som har haft sol i dag, här har det regnat men i fredags hade vi underbart väder.
Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Frida

Mina drömmars hus sa...

Men så fina lådorna blev. Bra idé.
Skäms....när jag ser din glädje över täcket, usch så många som jag skeppat på tippen.
Ha det gott
AC

annika sa...

Såna täcken hade vi när jag växte upp.
Bra idé med lådorna. Gillar din fina tapet.

Snart du...!!!

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna gamla täcken är så fina, rosa var läckert. Och bra idé med lådorna, det ska jag komma ihåg.
Kramar
AnnaMaria

Hemmavid sa...

Gamla täcken är så härliga! Brukar vara bra "tyngd" i dem också! Vi har några stycken uppe i stugan...

Kramen Jenny

Hem & Drömmar sa...

Hej!
Vilket härligt täcke du fått tag i. Lådorna blev ju väldigt fina, bra förvaring kan man ju inte få för mycket av.
ha de gott, kram Ing-Britt

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin förvaring du har fixat till, snyggt att ha flera i samma stil. Täcket är jättefint, härlig färg och vackert med det silkiga mönstret.

Ha en bra start på veckan!
Kram,
Regina

Ekenäsliv sa...

Åh, så fint täcke!!! Påminner om när farmor och farfar hade sommmarstugan när jag var liten, då hade de såna täcken:)
Har pockså slagit in lådor med fint papper, vi har dem i vårt pysselrum dottern och jag:) Himla så bra!

Tack!! Jag ska få själv artikeln så man kan läsa den på bloggen, den var väldigt fin skriven.

Ja tänk när man ser en ände, hi hi;))

Må så gott!
Kram Anna

Vintage House sa...

hej
ett jättehärligt täcke du har hittat och fina askar du har gjort...
ha en härlig söndagskväll och tack för din hälsning
kram sandra

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Så vackert täcke!
Njuter av helgens sista timmar och vill sända dig en kram och önska dig en fin ny vecka. Har varit dålig på att skicka hälsningar den senaste tiden, men ibland räcker tiden inte till.
Allt gott till dig!
Raina

Nellie sa...

Härligt täcke! Så fin färg! Tittar också efter sådana när jag är på loppis el second hand. Men jag letar efter två likadana så hittills har jag gått bet! Ha det bra

Monica sa...

Vilket ljuvligt täcke,
man minns barndomen hos mormor...
Gillar också tyngden i dessa täcken.

Sen så skall jag också tacka dej för
lådtipset. Har för kanske 15år sedan gjort sådan låda men helt glömt hur fina de blir :)

Ha en bra dag
Monica

Fågel Blå sa...

Åhh vilket vackert täcke!!!
Så roligt för dej!
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

Hannis sa...

Åh, vad jag gillar dom gamla täckena! Vackra och skönt tunga dessutom=))

Ha en bra vecka/ Kram Hannis

underbarahem sa...

Ser nästan ut som det mina föräldrar hade. Min mamma hade sytt dessa hon använde en spännram och sydde för hand.

Kram Birgitta

Lilla Lycksta sa...

Hej goa vän!

Vilket vackert täcke. Vilken tur du har som hittat ett som är så välbevarat. Skönt när man ser att renoveringen går framåt. Här hos oss går det saaaakta framåt. Ha en jättefin vecka.

Kram Camilla

Blåbärs och smultronstället sa...

Mysiga bilder på rosor och vackert täcke. Härlig tid vi har framför oss och till helgen är vi i Köpenhamn. Kul!!!
Vi ses snart!
Kram Susanne

Ekenäsliv sa...

Kanske kan det hjälpa att försöka med en annan webbläsare, jag vet inte.. Eller spara ner bilderna och förstora.
Nåväl, ha en fin vecka nu!
Kram Anna =)

Annes vita rum sa...

Ny bloggerska som kikar in och ser ditt underbara täcke! Skulle jag vilja ha;) Ha en fin dag/Anne

Jenny sa...

Hej Agnetha!
Vilket fint gammalt täcke, farmor och farfar hade liknande:)


Snygga lådorna blev!

Kraam Jenny

Fröken Tindra sa...

Vilket fint täcke! Nostalgi! Och jag gillar dina lådor också.
Kram!

Marie sa...

Härligt täcke, underbar färg! Tror att min mormor och morfar hade nästan ett exakt likadant.

Kram Marie

maria sa...

Förstår att du gläds över det fina täcket!!!

Lådorna är ljuvliga, du kan du!!!

Ha en fin solskenstorsdag!!!
Kram fina du!
Maria

tankar o bilder sa...

Hej hej!
Täcket är verkligen vackert. Vilket fynd!
Ha det fint!

ängeln i vitt sa...

Halloj raring !

Gud, så fint täcke. Kommer ihåg att min farmor hade ett sånt. Lådorna är superfina ju. Jag har missat att ni har tupp och pullor haha. Himla mysigt att ha dom " lösa " det är ju så det ska vara.

Ha det bäst / Carina