söndag 24 oktober 2010

Stilleben....

Hej Vänner! I dag snöar det här i Närke, lite mysigt!!!!

Små stilleben lite varstans är så mysigt! Att vila ögonen på en stund. Jag har hittat en till oval gammal spegel på loppis.....

Gamla spetsar..... Ett par gamla vita böcker är ju inte heller fel...



Den här gamla flaskan med etiketten kvar har gubben hittat nånstans där han grävde.


Det finns ett loppis här i närheten, inte loppisgubben, utan ett annat. Där finns mycket av sånt här. Knappar, hyskor och hakar. Spetsar, tråd. Ja allt ni kan tänka i den vägen! Plymor och kläder i mängder. Mycket är visst från teatrar i Stockholm.

Ja och naturligtvis massor med saker! Allt som ett loppis ska ha. Jag älskar att stå där och dra i de gamla lådorna i de gamla affärsdiskarna och kolla efter......ja vad kollar jag efter, det vet jag knappt. Men det är ju massa lådor och så spännande. Han brukar gå ut så jag kan sköta mig själv. Jag brukar hamna bakom disken bland allt bråte, och drar i de fina glaslådorna som finns i den disken. Där får jag vara har han sagt! Orginalkartonger med allt möjligt högt och lågt bakom disken så man får knappt plats. Gissa om man trivs där!!!!!




44 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån loppis önskar jag fanns här också, tänk så mycket som kan finnas i hans lådor. Du har bra tur med loppisgubbarna du, nu har du två favoriter. Jättefina saker, och att det kom från teatrar i Stockholm lät spännande.
Ingen snö här idag, och jag hade ju hoppats på lite mildväder igen.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag skulle också vilja besöka en sån loppis. Synd att det är så långt bort. Man blir så ivrig när man kommer in i en loppis som verkligen faller en i smaken.

Ha en trevlig Söndag

Kram

Livet på Vestergård sa...

Det låter som om du hittat ditt paradis på det loppiset :)
Fina stilleben lyckas du alltid göra!
Ha en skön söndag! Kram Kicki

Lantliv i Norregård sa...

Men lyckliga du, jag får verkligen leta efter såna skatter!! Men den som söker brukar finna...Ljuvligt stilleben!

Kram Malin

Älskade pion sa...

Där vill jag också va och rota.;)Fina saker du hittar vännen. Ha en skön söndag.Kram Ulrika

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackerheter du visar vännen, får nog komma så vi kan besöka den där loppisen ;o)
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Zondra Art sa...

beautiful vintage images, i love it!!!

Kisses.

annika sa...

Verkar härligt att kunna stå där utan att stressa och hinna tänka på vad det är man ser...gillar det.
Finfina bilder!
kram
annika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken mysig loppis du har hittat. Just det där att i lugn och ro få dra ut lådor och titta och plocka runt på grejor är så mysigt. Det är som när man var liten och fick vända upp och ner snälla gamla tantens stora glasburkar med knappar i alla regnbågens färger, pärlemor och med strasstenar. Vilka vackra stilleben du har skapat.

Idag snöar det här också och buskarna är fulla av Domherrar (och damer).

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig loppis du har hittat.Där man kan vara och titta runt utan stress.Underbara bilder bjuder du på!!!!Önskar dej en skön söndag rara du .Kram Rita ♥

Hem & Drömmar sa...

Vilka härliga loppisar du verkar ha runt dig. Såna kan man aldrig få nog av. aaaaafina bilder du tagit av dina fynd.
Ha en skön söndag,kram Ing-Britt

essemia sa...

Det låter som en riktigt bra loppis. Och fina saker är där också. Älskar också gamla sytillbehör och annat.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert stilleben...

nydelige bilder..

for en herlig loppis du ahr vært på..en slik skulle jeg gjerne ha vært på også-_

Klemmer

Huset vid ån sa...

Så fint stilleben.....
Hoppas att du haft en skööön helg!

Kram Therese

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka underbara saker och vackra arrangemang. Jag vill gärna åka till den där loppisen :O)
Tack för rara ord hos mig
Kram Agneta

Jejje sa...

vackra bilder,sagolika:)kram från norr

Skimrande kristaller sa...

Jag kan förstå att du trivs där! Vilket ställe det låter som! Låter som en riktig skattkista där. Så fina bilder du bjuder på, riktigt ögongodis! Ha det gott. Kram Lenita

Vita Falkens Lantliv sa...

Så vackra bilder du visar! Det verkar vara ett drömläge att stå där och rota bland grejerna;)

Kram Susanne

Ninnis familjeliv sa...

Hej! Kikar in här och njuter av så vackra bilder! Hit kommer jag snart tillbaka! Ha en trevlig vecka! kram Nina

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, vilken drömloppis och vilket vackert stilleben. Du är så duktig på att få till det fint!

En skön start på veckan önskar jag dig!

Kram Anna-Lena

Lillemor sa...

Gillar alla bilderna på dina spetsar. Försöker samla på mig några själv. Mölnlycke stoppgarn oh sådana hade mamma i sylådan.
Kram Lillemor

Lilla Kullan ♥ sa...

Mysig loppis låter det som. Fint har du gjort igen, riktigt romantiskt.:-) kram Stina

Rosor och Spetsar sa...

Så vackra stilleben du fotat,parfymflaskan är ju underbar o de gamla hyskorna.
Vilken mysig loppis du verkar ha i dina krokar o jag kan riktigt se dig där bakom disken drömmandes dra i de olika lådorna o leta fynd.
Tack för gullig kommentar hos mig o ha nu en skön vecka
Kram
Annelie

maria sa...

Hej vännen!
Vilka vackra stilleben du gör, jag blir lika inspirerad varje gång jag tittar in hos dig!!! Du är så duktig! :)))
Blir lite nyfiken på vilket loppis det är som du besöker!? ...Spetsar kan man aldrig få för mycket av!

Hoppas att du haft en skön och fin helg!

Var rädd om dig!
KRAM♥ Maria

Loppisliv sa...

Låter som ett mysigt loppis du har hittat, fullt med härliga skatter. Fina saker du visar. Kram Paula

Vintage House sa...

Hej
Vilken härlig loppis du verkar ha hittat.
En sådan man vill ha:)
fina bilder du visar och gillar verkigen flaskan..
kram
sandra

Skogslyckan sa...

Låter som en alldeles underbar loppis! Rena skatt kammaren. Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Lilla Lycksta sa...

Underbart stilleben. Riktigt ögongodis. Ha en trevlig ny vecka.

Kram Camilla

Marie sa...

Låter som en alldeles underbar loppis, en sån önskar jag att det fanns här i närheten också.

Jättevackra bilder!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Hannis sa...

Vilka fina bilder!
Fick ett sånt där romantiskt skimmer framför ögonen*fnissar*
Tycker spetsar är så fint!

Kram Hannis

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Country Hill sa...

Vilket himmelrike till loppis förstår att Du trivs där. Och jag tror att Dina loppisgubbar tycker det är kul när Du kommer, det är alltid roligt att det kommer nån som gillar det man har.
ha det gott!
Kram Lena

Romantiska Hem sa...

Men så fina bilder du visar och ett underbart stilleben! KRAM Petra

vita zara sa...

Hej Agneta.
Tänk vad du fyndar, du fyndar hemma och på loppis och ja sen gör du något superläckert av allting som du fyndar.
Vilka makalöst vackra bilder du visar på spetsar, du är jätteduktig på att få fram sköna bilder.
Paraplyerna är ju också jätteläckra.
och lådorna, här får man mycket njutning för sitt skönhetssinne.
Sen undrar jag vad det kan vara för en magisk loppis, vad då plymer?
Menar du såna där strutsfjädrar, i så fall vill jag att du säger vad de kostar och kanske kan du skicka mig, så betalar jag.
Jag har alltid drömt om såna där, vill se dem i verkligheten.
Ja du behöver förstås inte känna dig tvingad, men du inspirerade mig till att fantisera, om plymbeströdda hattat, eller bara fjädrar.
Hoppas du snart får komma in i ditt hus.
Men du har rätt, det tar alltid mycket längre tid att göra det man ska.
Vår altan är ej färdig ännu, tredje året, en evighetsaltan.............Så det kanske kan vara en tröst.
Ha en fin vecka.
Kram Zara

Jejje sa...

älskar dina foton:)mossa & zink är nog min favorit.Hos mig är det massor med mossa:))kram från norr

Snögården sa...

Hej!
Ingen snö men lite frost. Men det bryr jag mig inte om , åker till värmen i dag.
Såna roliga loppis finns inte i närheten av norrköping.Har försökt letat och letat men hittar inga roliga loppis.Är ute efter trähyllspolar eller vad det heter till alla spets högar jag har. Förslag?
Kram Anni

Lena Kristina sa...

Å^h vad mycket fint du visar. En sådan där gammal flaska som gubben grävde upp vill jag hitta i alla möjliga storlekar, såå fina. Jag har bara en som jag hittat på en loppis i somras. Skam den som ger sig, man får leta vidare.

Härlig inspiration från dig

Kram Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter som en jättehärlig loppis tycker jag! Där skulle jag gärna botanisera en stund...
Kram
Marie

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilken gulgruva till loppis!! Den skulle jag oxå vilja besöka:)
Jättefina saker du hittade!

Ha en mysig kväll,

Kraam Jenny

Jenny sa...

Oj, förlåt Vännen! Hej AGNETHA ska det ju såklart stå!!

Kraam Jenny

Madde sa...

Hej vännen!
Ja du....jag har ju sett dig gå lös där bland alla dessa lådor bakom disken på det loppiset.
Det är en fröjd för ögat kan jag säga......och själen med för den delen....hi hi.
Puss

Anonym sa...

Hej "Vita små hjärtan"
Först måste jag få säga -- vilka underbara bilder du lägger in i din blogg.Och vilka underbara inredningsideer du har när du fixar till alla dina loppisfynd. Helt otroligt!
Men var finns det där underbara loppiset du hittat? Du skriver att det inte är loppisgubben utan ett "loppis i närheten". Men du kanske inte vill berätta var det är nånstans? Att det är i Närke antar jag eftersom du bor nånstans där.Själv bor jag i Fellingsbro och skulle så gärna vilja besöka detta loppis. Du skrev att det fanns gamla kläder----och vi letar just nu efter det.
Mvh Irene

Anonym sa...

tävlar gärna om de roliga sakerna
ulla
hagglundu@yahoo.se

Anonym sa...

vill vara med och tävla
ulla
hagglundu@yahoo.se